27 maj 2012

Snedsteg

Jag har inte helt lyckats med min glutenfria majmånad. I veckan slank det ner lite rågbröd och i fredags brakade det loss på riktigt. Jag bakade semlor med spelt till lunchgästerna och åt en semla själv också. På kvällens tupare fick jag i mig lite couscous och en bit chokladkaka. Därtill åt jag vitt ris på eftermiddagen (inser nu att jag alltid börjar må dåligt efteråt, månne det är mängden stärkelse?). Saldot för dessa snedsteg är ett par finnar. Så som jag noterat tidigare mår min hy mycket bättre av att lämna bort vetet.

1 kommentar:

  1. Talk about it.... jag får just nu kurera min strepto-hals för att jag stigit fel hela veckan. Små snedsteg som sedan blossar upp i sjuk hals. Snyft. Som tur brukar ingefära&vitlök i hett vatten hjälpa. Man lär väl sig...någon gång.

    SvaraRadera