3 maj 2012

Glutenfri majmånad

Trots vår vetefria vardag känner jag på mig att jag får i mig alldeles för mycket spannmål. Först havregrynsgröt till frukost och sedan rågbröd som mellanmål, kvällsmål osv. Dessutom blir det nog lite vete nu och då också när man är bortbjuden. Idén om en glutenfri månad har funnits där och nu hakade dessutom maken på, så vi försöker låta bli vete, råg och korn i maj (frukostgröten tänker vi fortsätta med). Jag väntar med intresse på hur kroppen reagerar för glutenfri har jag knappast varit sen jag åt mina första munsbitar.

2 kommentarer:

  1. Och jag bestämde mig för över en vecka sen att oberoende av vad läkarna säger så skiter jag i celiakitestet och återgår till att skippa glutenet för min kropp klarar definitivt inte av det. Behöver inga testresultat för att visa samma resultat. Lycka till med månaden!

    SvaraRadera
  2. Nog vet man ju själv vilken mat som passar en. Och som vuxen behöver man ju inte läkarintyg för dagis/skolmat!

    SvaraRadera