22 maj 2012

Lyckan finns i Sello

Jag undviker köpcenter som pesten. De är fulla av tråkiga butikskedjor, cafékedjor som bjuder på illasmakande semlor och så tvingas man vara inomhus i konstgjord belysning till på köpet. Därför besöker jag ställen som Sello endast under tvingande omständigheter, som idag då jag måste få tag på filter till dammsugaren. Men hem kom jag som en lycklig kvinna då jag kollat in en undangömd eko-affär som till min stora förvåning sålde RÅMJÖLK! Jag som trott att de närmaste försäljningsställena finns i centrum. Härligt att få bjuda barnen på levande mjölk direkt från kossan. Som försäljaren sa: "Tämä on lehmänmaitoa, ei tehdasmaitoa."

Nu får jag äta upp mina ord och sluta bojkotta Sello då det finns råmjölk tillgängligt på tio minuters körväg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar