15 mars 2013

Veckans mat




Jag har inte haft tid att blogga men nog att fota några rätter från veckan. Soppa på palsternacka och morot, Grekiskt inspirerad gryta (jag lyckades till och med smyga in fänkol som barnen inte märkte) och smörtstekt vitkål, kålrot och bacon som fått puttra i en skvätt grädde. Idag vankas det sniglar och ekologiska lammkottletter (hurra för Sellos Citymarket som hade inhemskt ekolamm!).

Denhär veckan har jag också hunnit på min första bloggträff som Nora ordnade på mitt stammiskafé Lähellä Deli (vissa veckor är jag där så ofta att jag nästan skäms). Bilder finns på Annes och Johannas bloggar.

2 kommentarer:

  1. Vill också gå på bloggträff! Fin mat du lagat, jag har också några bilder på mat som borde publiceras....

    SvaraRadera
  2. Jag meddelar om det blir träff igen. Du välkommen med om du råkar vara i trakterna!

    SvaraRadera