8 mars 2013

Blog award

Nora tilldelade mig en blog award och jag ska försöka svara på hennes frågor. Att hitta på egna frågor och skicka vidare får bli den här gången. Jag blir ändå alltid avbruten minst tio gånger då jag försöker sätta mig ner vid datorn (under detta inlägg har jag t.ex. lugnat lillisen som övar att krypa i sömnen minst två gånger).

1. Vilken person inspirerar dig mest?
Olika personer inspirerar mig i olika sammanhang.

2. Vad är du stolt över i ditt liv?
Att jag vågat följa min egen väg.

3. Nämn fem saker som du kan vara tacksam för.
Min familj,  min nära släkt, att det är ekonomiskt möjligt för mig att stanna hemma och ge tid åt barnen när de är små, att livet känns bra. Jag kommer inte på en femte sak, jag är tacksam över det mesta i mitt liv.

4. Hur tror du att ditt liv ser ut om fem år?
Ganska lika som nu hoppas jag, fast jag är lite rynkigare och jobbar. Och jag behöver inte vakna om nätterna så mycket.

5. Vad skulle du jobba med om du skulle få välja fritt?
I princip får jag ju välja fritt och jag har valt att vara jurist! Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag öppna ett ekologiskt kafé eller eko-butik. Eller inte jobba alls (fast det får man ju inte säga högt i vårt lutherska samhälle).



2 kommentarer:

  1. Fina svar Mia! Kramar och vi ses på torsdagen!

    SvaraRadera
  2. Nej men, starta kafét! Det skulle bli en dundersuccé! Jag bara vet det. Glutenfritt och sockerfritt och vi vallfärdas ´ända från Vasa för att besöka ditt lilla krypin (och skulle jag bo kvar skulle jag starta det tillsammans med dig, det vet du ju!)

    SvaraRadera