21 jan. 2013

Hubba-bubba och prickig korv


Bloggen uppmärksammades av vänner på Facebook och jag blev så glad att jag bestämde mig för att ta mig i kragen angående bloggandet. Det nya året inleddes hos oss med vattkoppor och nu när de två äldre blivit friska är det minstingens tur. Och om någon hört om att vattkoppor inte kliar på spädbarn kan jag berätta att det är en myt. Den sista stackars prickiga korven, endast fem månader gammal, är allt annat än nöjd. Bäst trivs hon för tillfället i hug-a-bub bärsjalen, även känd som hubba bubban hos oss. Om det är en babypryl som jag inte skulle avstå från så är det nog just bärsjalen. Den har varit oumbärlig under de tre första månaderna med alla barn. Där har babysarna lugnt sovit sina dagssömner medan jag har bykat, lagat mat, handlat, druckit kaffe, gått i svampskogen och klätt på äldre barn (och ibland har även jag tagit mig en tupplur i soffan!).


3 kommentarer:

  1. Härligt härligt! Snabbt tillfrisknande! Näääär ska vi ha blogg-träff?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träff anytime Nora. Fast en blogg-kaffe bara lillisen är frisk!

      Radera
  2. Kul att du är vid liv! Trodde på basen av rubriken att ni gett avkall på vissa regler... jag lider av motivationsbrist för tillfället och har gett efter för trycket: havregrynsgröt morgon och kväll, glutenfritt bröd med margarin (!) och nötköttspålägg. Nej hujedamej, hjälp mig ur denna svacka!!! OCh att dessutom få barnen att bli ivriga igen...

    SvaraRadera