1 okt. 2013

Asiatisk coleslaw och ribs



Vi äter vitkål i mängder hos oss och jag bara måste dela med mig ett recept på en coleslaw med asiatisk twist. Receptet läste jag ursprungligen i Glorian Ruoka & Viini men jag har sedermera gjort en egen variant. Detta behövs:

vitkål
röd chili
risvinäger
honung
himalayasalt
sesamfrön
koriander
cashewnötter

Strimla vitkål och chili. Häll över lite vinäger, lägg i 1-2 msk honung, strö på lite himalayasalt och sesamfrön efter smak. Blanda i risvinägern och rör om. Servera med klippt koriander och hackade cashewnötter.


2 kommentarer:

  1. Super! Tack! Ska testas. Jag älskar kål. En fråga, har tänkt mejla dig men skriver det här i samma veva nu. Jag har ett bra recept på Kimchi som jag tycker om att göra. Men det receptet är i min packnign som kommer först...nångång. Kan ju kolla på nätet också men jag vet att ni gjort hemma också så sku uppskatta om du sku villa skicka receptet åt mig? Tack på förhand! Hoppas ni alla mår bra! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har gjort Kimchi enligt hesarens recept (på deras nätsidor) vill jag minnas. Borde lagas igen! Meddela om du hittar nåt bra recept! Sorry att jag är så sen att svara.

      Radera