24 aug. 2012

Den ljuva kokosoljan

Jag har bloggat om min förälskelse i kokosolja tidigare. Användningsmöjligheterna är oändliga och den är super hälsosam på alla vis. Dessutom har den antiseptiska och anti-inflammatoriska egenskaper. Jag läste på Wellnessmama att kokosoljan lämpar sig utmärkt mot blöjeksem, så nu har jag smörjat vår lillis med kokosolja och den funkar faktiskt minst lika bra som Bepanten som jag använt på de äldre barnen, då jag inte ännu var så insatt i dethär med kemikalier. Rådgivningstanten noterade också lillisens röda ljumskveck igår och stod med zinksalvan i högsta hugg, men jag lyckades avvärja angreppet. Antagligen tror hon att jag är helt hippie (vilket jag ju antagligen är nuförtiden i de flestas ögon) när jag dillade något om kokosolja. Men idag är ljumskarna så gott som bra igen!

P.S. uppdaterar med bilder igen bara jag får kabeln till det som glömdes på landet.

1 kommentar: